Mer overskudd 
Friskere fordøyelse 
Bedre fokus 
Ned i vekt 
Med kraftmat

Bakt/stekte gresskarfrø

Gresskarfrø er en veldig god kilde til flere næringsstoffer. Det inneholder blant annet mye sink og magnesium. Ved å bake frøene og tilsette litt krydder, blir dette en snacks man fort går å knasker på hele dagen.
DeL

Kom i gang med et bedre kosthold i dag!

Porsjoner: 4

Ingredienser:

  • 2 dl gresskarfrø
  • 1 ss ghee (kan bruke olje)
  • 1/2 ts hvitløkpulver
  • 1/2 ts chilipulver
  • En klype salt

Slik gjør du:

Steg 1 – Fjern skallet fra frøene eller kjøp frø som det allerede er fjernet på.

Steg 2 – Smelt smør i en kjele og tilsett krydderet.

Steg 3 – Over i en bolle heller du smøret over frøene og blander godt

Steg 4 – Fordel frøene på en rist med bakepapir under slik at det bare er et lag med frø. La frøene steke på 150 grader til de er gyllen, ca 40 minutter

Som andre frø bør de bløtlegges før de spises. Dette gjør at frøene blir lettere fordøyelig. Se innlegg om bløtlegging her

nyhetsbrev

Motta oppskrifter, tips & Inspirasjon til bedre helse.

Ingen søppelpost. Avmeld når som helst.