Kraftmat.no

Blomkålris – Perfekt lavkarbo tilbehør

Blomkålris er en stor lavkarbo favoritt- Det passer til det aller meste, er næringsrikt, smaker bra og utrolig lett og lage!

Last ned vår GRATIS guide, og start din reisen mot en slankere, sterkere og friskere kropp!

Ingredienser

  • 1 ferskt blomkålhode (veldig lurt å ta økologisk for å unngå sprøytemiddel)
  • 1-2 hvitløksfedd – finhakket eller fra hvitløkspresse
  • 2 ss smør, ghee eller kokosolje

Slik gjør du

Steg 1 – Rasp hele blomkålhode i en osterasper. Bruker de største hullene, eller finn din favoritt.

Steg 2 – Du trenger ikke bruke alt, frys ned det du ikke skal bruke så er det mindre å tenkte på neste gang du har lyst på blomkålris.

Steg 3 – Smelt smøret i pannen, rør inn hvitløken. La det surre i ca. 5 minutter. Så tar du i blomkålrisen. Rør den inn i smøret. Varm den helt opp. Det gjør ingen ting om den blir litt gylden. Så er det bare å kose seg.

Tips! Krydre til med krydder du liker. Da blir smaken enda bedre.

Last ned vår GRATIS guide, og start din reisen mot en slankere, sterkere og friskere kropp!

Spis deg ned i vekt og til mer energi

Last ned vår GRATIS guide, og start din reise mot en slankere, sterkere og friskere kropp!