Blomkålris – Perfekt lavkarbo tilbehør

Blomkålris er en stor lavkarbo favoritt- Det passer til det aller meste, er næringsrikt, smaker bra og utrolig lett og lage!
DEL

Blomkålris – Perfekt lavkarbo tilbehør

Blomkålris – Perfekt lavkarbo tilbehør
Blomkålris er en stor lavkarbo favoritt- Det passer til det aller meste, er næringsrikt, smaker bra og utrolig lett og lage!
DEL

Ingredienser

  • 1 ferskt blomkålhode (veldig lurt å ta økologisk for å unngå sprøytemiddel)
  • 1-2 hvitløksfedd – finhakket eller fra hvitløkspresse
  • 2 ss smør, ghee eller kokosolje

Rasp hele blomkålhode i en osterasper. Bruker de største hullene, eller finn din favoritt.

Du trenger ikke bruke alt, frys ned det du ikke skal bruke så er det mindre å tenkte på neste gang du har lyst på blomkålris.

Smelt smøret i pannen, rør inn hvitløken. La det surre i ca. 5 minutter. Så tar du i blomkålrisen. Rør den inn i smøret. Varm den helt opp. Det gjør ingen ting om den blir litt gylden. Så er det bare å kose seg.

Tips! Krydre til med krydder du liker. Da blir smaken enda bedre.

Kostholdsplaner

Vi har laget planene slik at du enkelt kan komme i gang med et bedre kosthold.

Abonner på vårt nyhetsbrev

Tips og inspirasjon til bedre helse.

Ingen søppelpost. Avmeld når som helst.

Relaterte

Stikkord

Motta ketoguiden - En guide til bedre helse med fettforbrenning

Når du melder deg på vårt nyhetsbreve.

Ingen søppelpost. Avmeld når som helst.