Mer overskudd Friskere fordøyelse Bedre fokus Ned i vekt med kraftmat

Blomkålris – Perfekt lavkarbo tilbehør

Blomkålris er en stor lavkarbo favoritt- Det passer til det aller meste, er næringsrikt, smaker bra og utrolig lett og lage!

Spis deg ned i vekt og til mer energi med vår kostholdsplan.

Porsjoner: 3

Ingredienser:

  • 1 ferskt blomkålhode (veldig lurt å ta økologisk for å unngå sprøytemiddel)
  • 1-2 hvitløksfedd – finhakket eller fra hvitløkspresse
  • 2 ss smør, ghee eller kokosolje

Slik gjør du:

Steg 1 – Rasp hele blomkålhode i en osterasper. Bruker de største hullene, eller finn din favoritt.

Steg 2 – Du trenger ikke bruke alt, frys ned det du ikke skal bruke så er det mindre å tenkte på neste gang du har lyst på blomkålris.

Steg 3 – Smelt smøret i pannen, rør inn hvitløken. La det surre i ca. 5 minutter. Så tar du i blomkålrisen. Rør den inn i smøret. Varm den helt opp. Det gjør ingen ting om den blir litt gylden. Så er det bare å kose seg.

Tips! Krydre til med krydder du liker. Da blir smaken enda bedre.

Del oppskriften

Lik oss på facebook