Kraftmat.no

Chia- og Yoghurtpudding med Nøtter og Friske Bær

Denne chia- og yogurtpuddingen er fullpakket med sunne fettsyrer, proteiner, antioksidanter og fiber, og vil gi deg den energien du trenger for å takle hverdagen

Last ned vår GRATIS guide, og start din reisen mot en slankere, sterkere og friskere kropp!

Ingredienser

  • 1 dl chiafrø
  • 2 dl mandelmelk (eller annen usøtet melk)
  • 1 ts lønnesirup
  • 1/2 ts vaniljeekstrakt
  • 1 ts hvetegresspulver
  • Gresk yoghurt
  • Valnøtter
  • Mandler i biter
  • Mango i biter
  • Jordbær i biter
  • Blåbær

Slik gjør du

  1. Bland chiafrø, mandelmelk, lønnesirup, vaniljeekstrakt og hvetegresspulver i en beholder med lokk. Rør godt og tilsett mer melk om nødvendig for å oppnå ønsket konsistens. Sett beholderen i kjøleskapet over natten.
  2. Neste morgen, fyll bunnen av et glass med valnøtter og blåbær.
  3. Hell deretter chia-puddingen over nøttene og bærene, og fyll glasset til ca. 2-3 cm fra toppen.
  4. Legg et lag med gresk yoghurt over chia-puddingen.
  5. Topp med hakkede nøtter, jordbær, blåbær og mango.

Last ned vår GRATIS guide, og start din reisen mot en slankere, sterkere og friskere kropp!

Spis deg ned i vekt og til mer energi

Last ned vår GRATIS guide, og start din reise mot en slankere, sterkere og friskere kropp!