Kraftmat.no

Chiapudding med Mango Puré og Klementin

Nyt denne næringsrike frokosten som er full av omega-3, sunne fettsyrer og fiber, perfekt for å gi deg en energisk start på dagen.

Last ned vår GRATIS guide, og start din reisen mot en slankere, sterkere og friskere kropp!

Ingredienser

  • 6 ss chiafrø
  • 2 dl mandelmelk
  • 1 ts lønnesirup
  • Et par dråper vaniljeekstrakt
  • 1 mango
  • 2 mandariner
  • Kokosflak

Slik gjør du

  1. Bløtlegg chiafrøene i mandelmelk sammen med lønnesirup og vaniljeekstrakt over natten i en beholder med lokk.
  2. Fyll glasset litt over halvfullt med den bløtlagte chiapuddingen.
  3. Skrell mangoen og lag puré ved hjelp av en stavmikser.
  4. Hell deretter over en skje med mango puré over chiapuddingen i hvert glass.
  5. Skrell mandarinene og del dem i båter. Legg klementinbåtene på toppen av mango puréen.
  6. Topp det hele med kokosflak for ekstra smak og tekstur.

Last ned vår GRATIS guide, og start din reisen mot en slankere, sterkere og friskere kropp!

Spis deg ned i vekt og til mer energi

Last ned vår GRATIS guide, og start din reise mot en slankere, sterkere og friskere kropp!