Blomkålris

Beskrivelse

Ah, blomkål ris. Dette er en stor lavkarbo favoritt for meg. Passer til det aller meste, er lett og få i seg og utrolig lett og lage!

Oppskrift

  • 1 ferskt blomkålhode (veldig lurt å ta økologisk for å unngå sprøytemiddel)
  • 1-2 hvitløksfedd – finhakket eller fra hvitløkspresse
  • 2 ss smør, ghee eller kokosolje

Slik gjør du

  • Rasp hele blomkålhode i en osterasper. Jeg bruker de største hullene, men du finner din favoritt. Du trenger ikke bruke alt, frys ned det du ikke skal bruke i dag så er det en mindre ting og tenkte på neste gang du har lyst på. Smelt smøret i pannen, rør inn hvitløken. La surre i ca. 5 minutter. Så tar du i blomkålrisen. Rør den inn i smøret. Varm den helt opp. Det gjør ingen ting om den blir litt gylden. Så er det bare å kose seg.

    Tips! Krydre til med krydder du liker. Da blir smaken enda bedre.

Motta nyhetsbrev

Vårt mål er å vise deg naturlige metoder for å gjenopprette din helse. Vi tro at om du gir kroppen de riktige byggeklossen, vil du bygge opp din styrke og vitalitet til det nivået kroppen din virkelig er ment for.

Flere oppskrifter

nyhetsbrev 
Motta Oppskrifter
Motta Helsetips
Motta Nyttige lenker

Skriv inn din e-post for å motta gratis nyhetsbrev

Ingen søppelpost. Avmeld når som helst.

Velkommen

Logg deg inn for å ta i bruk ditt medlemskap på kraftmat.no