Kraftmat.no

Hjemmelaget hummus

Serveres til kjøtt og fisk i stedet for poteter, ris eller pasta.

Last ned vår GRATIS guide, og start din reisen mot en slankere, sterkere og friskere kropp!

Ingredienser

  • 4 dl tørre kikerter
  • Vann+buljongterning
  • 1 og en halv dl olivenolje
  • 2 hvitløksbåter
  • 1/2 rød chili
  • 1/2 potte koriander
  • Salt og pepper

Slik gjør du

Steg 1 – Legg ertene i vann natten over.

Steg 2 – Ertene kokes møre i vann eller kraft. Ertene blir best hvis de kokes i kraft(vann buljongterning)

Steg 3 – Når ertene er møre, helles kraften over i en bolle. Tilsett olje og mos ertene med en visp, stapper eller stavmixer. Blir mosen for tykk spe med kraften du har til overs

Steg 4 – Tilsett finhakket hvitløk, chili og hakket koriander og smak til med salt og pepper.

Last ned vår GRATIS guide, og start din reisen mot en slankere, sterkere og friskere kropp!

Spis deg ned i vekt og til mer energi

Last ned vår GRATIS guide, og start din reise mot en slankere, sterkere og friskere kropp!