Mer overskudd Friskere fordøyelse Bedre fokus Ned i vekt med kraftmat

Hjemmelaget ketchup

Fermentering trenger ikke være vanskelig. Fermentert ketchup er en ypperlig oppskrift å begynne med om du vil prøve fermentering, dessuten så skader det jo ikke at den gir gode bakterier til magen din, og at den smaker skikkelig godt!

Spis deg ned i vekt og til mer energi med vår kostholdsplan.

Porsjoner: 20

Ingredienser:

  • 2 glass med tomatpurè
  • 4 ss lønnesirup
  • 1,5 ss startkultur (jeg bruker
  • probiform, fordi den er naturlig laktosefri)
  • 1 ss økologisk eplesider eddik
  • litt salt

Slik gjør du:

Steg 1 – Bland alt sammen i en egen bolle til det blir en jevn og fin røre.

Steg 2 – Når du er fornøyd med røren så tar du den over i et tett glass. Jeg brukte den minste av norges glassene med skrulokk, men her kan du bruke det du vil bare det er tett.

Steg 3 – La glasset så stå i fred på et mørkt sted i 2 dager.

Steg 4 – Smak etter 2 dager, er du fornøyd med smaken så tar du den i kjøleskapet, om du vil ha den litt surere på smak så lar du den stå litt lenger. I kjøleskapet holder den seg lenge.

Jeg ble kjempe fornøyd med smaken. Men husk at vi alle har forskjellige smakssanser så finn din rette kombinasjon!

Lyst å lære mer om fermentering? Klikk her!

Del oppskriften

Lik oss på facebook