Mer overskudd Friskere fordøyelse Bedre fokus Ned i vekt med kraftmat

Vaffelbrød

Bare 3 ingredienser til super godt brød! super lett å ta med seg på farten. Både på tur og når du har ærend som kanskje tar så pass lang tid at man burde spise i. Denne oppskriften gir 4 vafler, den går fint an å både dobbel og trippel, og vaffelbrødet er like godt etter å ha blitt fryst. Vil du ha litt søtere vafler så tilsetter du 1 ss sukin melis.

Spis deg ned i vekt og til mer energi med vår kostholdsplan.

Porsjoner: 2

Ingredienser:

  • 100 gr havregryn
  • 5 ss cottage cheese
  • 4 egg

Slik gjør du:

Steg 1 – Ha alt i en bolle og kjør til en jevn røre i en stavmikser, eller ha alt i en blender.

Steg 2 – La røren hvile i 5 minutter før du legger den på vaffeljernet. Stek ene siden godt før du lukker vaffeljernet og steker til det er gjennomstekt.

Digg med hjemmelaget syltetøy, håper det smaker!

Havregryn er supermat!

Jeg fokuserer alltid på å lage mat som metter lenge, men også som et lett fordøyelig for tarmen. Havregryn er en slik «supermat» som er god å alltid ha i hus. Hvorfor sier jeg supermat? Først og fremst så inneholder den betaglukan som senker kolesterolet vårt og hjelper til å stabilisere blodsukkeret vårt. Da slipper du den akutte sulten som rammer oss alle fra tid til annen.

Trikset her er at selv om dette vaffelbrødet er både sunt og godt så må du tilføre pålegg som også gir samme effekt. Denne oppskriften lager du lett glutenfri med å bytte til glutenfritt havregryn. Og du, har du ikke cøliaki, så er havregryn naturlig glutenfritt men er ofte tromlet i samme maskiner som ting som kan inneholde gluten, og kan derfor inneholde spor av gluten, som gjør at det ikke er cøliaki-sikkert

Del oppskriften

Lik oss på facebook