Chaffles – Lavkarbovaf

Chaffles eller egg og ostevafler er blitt ganske populært innenfor lavkarbo/keto miljøet. Det er en utrolig enkel vaffel variant. Og det tar et par minutter å lage seg noen vafler.
DEL

Ingredienser

  • 2 egg
  • 100 gram mozarella
  • Ønsket pålegg som litt smør, fårepølse, ost, brie etc.

Per porsjon:

Sett på vaffeljernet – Bruker et vanlig vaffeljern og husk å smøre jernet (osten kan ha en tendens til å feste seg).

Knus 1 egg og tilsett halvparten av osten i vaffeljernet. Dette blir en stk chaffles. 

Har du et jern som steker to samtidig tar du ett egg i hver plate og deler osten på hver sin plate. 

Jeg pleier røre litt rundt før jeg lukker igjen, slik at alt blander seg og blir jevnt fordelt. 

Stek i 2-3 minutter. Vær litt forsiktig når du åpner vaffeljernet. Åpner du for tidlig kan vaffelen gå litt i oppløsning. 

Ta på ønsket pålegg, som kan være ost, skinke, avocado, laks osv. Så raskt lager du nydelige enkle chaffles. 

Lik oss på Facebook

Kostholdsplaner

Vi har laget planene slik at du enkelt kan komme i gang med et bedre kosthold.

Abonner på vårt nyhetsbrev

Tips og inspirasjon til bedre helse.

Ingen søppelpost. Avmeld når som helst.

Relaterte

Populære Kategorier

56FAE1B2-205B-4983-B5D5-ED5FD6DE32C8
Middag
Kopi av Uten navn (3)
Frokost
DSC01594
Lavkarbo/keto
D847541D-60F9-4561-8790-B2D8D7D26B2A
Gaps
shutterstock_1166515897
Egg & omelett
shutterstock_1018590367
Fermentering
shutterstock_731172043
Paleo

Siste nytt

0
    0
    Handlekurv
    handlekurven din er tom

    Motta ketoguiden - En guide til bedre helse med fettforbrenning

    Når du melder deg på vårt nyhetsbreve.

    Ingen søppelpost. Avmeld når som helst.